Publicat de: Creierasul | Mai 18, 2010

Sibiu (II)

Am terminat de trecut prin cele 1600 de poze. Greu. Mâine sper să le trimit şi colegilor arhiva cu imagini, dar mai trebuie făcută o selecţie până atunci.

Aşadar… excursie la Sibiu. Eu nu mai ieşisem din cenuşiul Bucureşti de mult timp. De prea mult timp. A venit la fix propunerea alor mei colegi, să evadăm niţel din monotonie.

Cu 2 zile înainte de plecare aflu de un material de pe ProTV, de la „Romania Te Iubesc”, în care era analizată reţeaua feroviară română. Doar nu vă aşteptaţi să fi fost de bine… Se pare ca au umblat pe acelaşi traseu pe care urma să-l facem noi, Bucureşti-Sibiu cu acceleratul 1621. Pe lângă multe cifre care atestă starea jalnică a infrastructurii, o aflăm pe cea mai dureroasă: Bucureşti – Sibiu se parcurge in 11 ore, faţă de 6-7 normale. Ne aşteptam aşadar la ce era mai rău. Ne aşteptam la o contopire metafizică cu trenul. Ne aşteptam să plângem la coborâre, deoarece ne despărţim de trenul devenit atât de familiar. Asta dacă nu leşinam de plictiseală înainte. Nu s-a întâmplat aşa pentru că am fost până la urmă 11 oameni destul de dubioşi încât să nu fim afectaţi de asta. Drumul a durat 9 ore.

Pe drum am văzut peisaje si peisaje. Mult verde. Uitasem că poate exista atât verde intr-un loc.

Ajungem la Sibiu, iar în drum spre pensiune simţim aerul curat. Ajunşi la pensiune luăm „bonul de ordine” pentru intrarea în baie. O singură baie, 11 oameni după 9 ore de tren. Vroiam să ieşim în oraş, şi reuşim asta după două ore de aşteptare pentru săpuneală.

Oraşul e superb, iar oamenii sunt de treabă. Am văzut doar vreo 5 feţe dubioase în tot timpul petrecut acolo. Mâncarea e ieftină, comparat cu Bucureştiul. În prima seară, cu toate că nu fac obişnuinţă din a mânca aşa ceva, am luat o shaorma. 9.9 lei + o doză de 250ml de Cola.

A doua zi ne-am întâlnit cu o cunoştinţă online de-a mea, Stefan, care ne-a făcut un tur al oraşului, şi care m-a ajutat să trec 6 gb de fotografii facute deja, pe stick-uri. Cu ocazia asta îi mulţumesc pentru ajutor si pentru tur.

După urcarea palpitantă şi aproape verticală în turnul Catedralei Evanghelice, ne îndreptăm spre zoo. Trebuie să luam autobuzul. Se pare că punctualitatea maşinilor e posibila, deoarece noi am ratat autobuzul cu 4 minute, şi a trebuit să aşteptăm înca 26 minute pentru următorul. Am hotărât să mergem o staţie pe jos, şi să-l luăm de acolo. A ajuns la minutul programat.

Ajunşi la zoo, mă simţeam în largul meu. 😆 Doar 2 lei intrarea! Pe lângă un lup devenit pisicuţă, un leu indiferent până şi la scheunatul diabolic ce se vroia imitare de pisică, al lui Mircea, si nişte tigri care ne-au urat bun venit printr-o defecare ca la carte, dăm de babuini.

S-au bucurat ca şi noi că au ce vedea. Iar Darwin a avut dreptate. Aveau o umanitate în gesturi, mişcări, atitudine, care le lipseşte până şi unora din cei cu buletin. Femela parcă îmi poza! Se uita drept în ochii mei şi parcă mă întreba: „De ce eşti tu pe partea aia, iar eu aici?”. Masculul stătea fix lângă ea şi era foarte atent la ce facem noi. A sărit să-mi dea o lecţie în momentul în care m-am apropiat prea mult de gard.

Ne întoarcem la pensiune şi începe să plouă. Adevărul este că vremea ne-a păsuit destul, dat fiind codul galben în toată ţara. Aşteptăm să-şi calmeze energia, şi ieşim iar, pe la 22:30. Mi-era foame, iar singura opţiune e un kebab, restul locurilor fiind închise. Până se prepară, începe ploaia, parcă spunând: „V-a mâncat în cur să ieşiţi, după semnul pe care vi l-am arătat! Ai mei sunteţi acum!”. Şi ai ei am fost.

Cu stomacul plin şi o umbrelă făcută praf după 100 de metri, mă aventurez alături de Vadim, Andrei si Florin spre pensiune. Eu şi Vadim suntem pe modul „Guţian”, adică turbo. Avem aparatele foto, obiectivele, şi restul de echipamente sensibile la apă, în ghiozdan. Totul se dovedeşte a fi in regulă odată ajunşi, impermeabilitatea ghiozdanelor dovedindu-se adevărată.

Ne culcăm pe rând, eu cu Florin fiind cei din sângele cărora se face RedBull-ul, rezistând până la ora 6 dimineaţa. Bine că ne-am culcat, că altfel eram zombi pe tren. Ne trezim pe la 9-10, ne aranjăm toate cele, ieşim la ultima mâncare din Sibiu, apoi ne îndreptăm spre tren. Tren pe care era să-l pierdem la 2 minute(nu exagerez). Cu inimile bătând tare de la alergat, ne suim în tren şi ne găsim locurile. Uşor uşor peisajul începe să se schimbe şi ne dăm seama că Sibiul e din ce în ce mai departe. Nu-i nimic, e aproape in minţile şi inimile noastre.

Mulţumim că ne-ai primit, şi aşteptăm o revedere!

Ceva poze de atunci:

Responses

  1. […] <<CONTINUAREA>> […]

  2. Bogdane se vede tata k esti la foto video ff tari pozele mi se pare k sunt putin cam ulte HDRuri dak am zis bine termenul in rest ai prins asa inima orasului ff frumos eu unul am fost de mia multe ori prin sibiu si il cam stiu…Bv tineo tot asa si o sa ajungi si tu pe la un Times News sau un national Geografic:D cu animalutele astea ceau ceau

  3. Professional stuff,dude !

    Buna treaba.
    Imi iubesc orasul.

  4. Felicitari. Fotografiile facute de tine in Sibiu sint mai mult decit profesionale,
    sint „out of this world”.
    Am apreciat tot ce am vazut: unghiurile din care ai facut pozele, faptul ca ai reusit sa prinzi tot ce a fost mai autentic, arhitectural, coloritul si istoricul orasului.
    Esti un baiat extrem de talentat, si sint
    foarte mindra de tine.
    Vin in Septembrie in Romania cu Ana care nu a fost acolo de 20 de ani si
    care abia asteapta sa vada transformarile tarii.
    Am sa-i arat si Anei fotografiile facute de tine si sint convinsa ca pentru ea va fi ca un „preview” al tarii.
    Stam in Bucuresti doar 2 zile, dar va fi o mare placere sa te revad.
    Congratulations again,
    Olga

  5. Sarut mana pentru cuvinte! Si mie-mi va face placere sa te revad, si s-o cunosc personal pe Ana.


Lasă un răspuns

Categorii

